۲۴ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۲۳

اخبار بحرین/

حمایت فعالان حقوقی از کادر درمانی بازداشت شده/ سیاستهای سرکوبگرانه آل خلیفه ادامه دارد

حمایت فعالان حقوقی از کادر درمانی بازداشت شده/ سیاستهای سرکوبگرانه آل خلیفه ادامه دارد

انتقاد فعالان حقوق بشری از ادامه بازداشت کادر درمانی بحرینی و ادامه خصومت ورزی آل خلیفه با مردم و مخالفت با خواسته های مشروع آنها از مهمترین اخبار بحرین است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المنار، یوسف ربیع رئیس جمعیت حقوق بشر بحرین با اشاره به درخواست 43 شخصیت و موسسه حقوقی از رژیم برای آزادی پزشکان بازداشت شده اعلام کرد: احکام صادره علیه پزشکان اهانت به حقوق بشر است و اقدامات رژیم علیه پزشکان در راستای سیاستهای انتقام جویانه علیه کادر درمانی که به وظیفه انسانی خود عمل کرده اند، قرار دارد.

ربیع بیان کرد: این پزشکان نیستند که باید عذرخواهی کنند، بلکه رژیم به سبب شکنجه های فراوان کادر درمانی و صدور احکام ظالمانه باید از پزشکان عذرخواهی کند.

از سوی دیگر ابراهیم العرادی از پزشکان بحرینی گفت: اقدامات علیه پزشکان در بحرین نقض توافقنامه های بین المللی است و رژیم بحرین تنها رژیمی است که این جنایت را علیه کادر درمانی مرتکب شده است.

شایان ذکر است که رژیم بحرین بسیاری از پزشکان را در سال 2011 و اوج قیام مردم بحرین بازداشت کرده است.

این در حالی است که طارق الحسن رئیس امنیت رژیم بحرین با وجود درخواست سازمانهای بین المللی برای پرهیز از افزایش اقدامات سرکوبگرانه علیه مردم بحرین در آستانه برگزاری مسابقات فرمول یک اتومبیلرانی بر ادامه این اقدامات خشونت آمیز تاکید کرد.

این در حالی است که مردم بحرین عصر دیروز تظاهراتی با نام دموکراسی حق ما است در مناطق عالی و سلماباد برگزار و در آن پرچمهای بحرین را حمل کردند و رژیم را مسئول انتقام جویی علیه ملت این کشور دانستند.

کد خبر 2031586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha